De gouden driehoek en een oogverblindende tempel - Reisverslag uit Chiang Saen, Thailand van Nicole Dijk - WaarBenJij.nu De gouden driehoek en een oogverblindende tempel - Reisverslag uit Chiang Saen, Thailand van Nicole Dijk - WaarBenJij.nu

De gouden driehoek en een oogverblindende tempel

Blijf op de hoogte en volg Nicole

19 November 2016 | Thailand, Chiang Saen

Dag 8 Zaterdag 19 november foto 536 tot 644

Vandaag uit mezelf om 6.15 wakker. Nouja uit mezelf… Ma ging uit bed en stootte hard haar voet, auw!! Gelukkig gaat het wel. Meteen maar uit bed want dat kwartier maakt ook niet meer uit. Lekker bakkie koffie, koffer buiten en ontbijten. Zoals altijd is iedereen op tijd en vertrekken we weer precies om 8 uur.

De eerste stop is de gouden driehoek oftewel het 3 landen punt. Hier komen Cambodja, Laos, Thailand samen. Even genoten van het uitzicht en rondgelopen en toen weer door. De volgende stop is bij het opium museum. We komen hier om half 11 aan. Na een korte film over waar Opium vandaan komt en wat de koning heeft gedaan om het zoveel mogelijk te verbeteren lopen we zelf een rondje. Wel grappig om te zien. Half 12 rijden we weer weg.

We lunchen op weg naar de witte tempel. Mooie tuin, goed eten. Uiteraard rijst ;-) Maar dit keer ook een soort noodles. Dat heb ik maar op.

De Witte tempel (Wat Rong Khun) is… tja, oogverblindend wit. Ik weet niet of ik hem mooi vind haha. Het complex is redelijk groot maar de tempel zelf niet zo. Ook hier mag je geen foto’s maken binnen. Na een klein uurtje gaan we weer weg. Ma en ik stonden eerst verkeerd voor de bus. We waren een klein beetje de weg kwijt hihi. Maar we waren alsnog ruim op tijd.

Ook zijn we nog even gestopt bij een heet water bron. Altijd grappig om te zien, maar het ruikt zó vies naar eieren! Blèh.

Aankomst in Chang Mai is rond 6 uur. We hebben een vrije avond! Het duurt lang voordat we de koffers hebben. Pas tegen 7en. Toen meteen op pad. We lopen langs een massage salon en beloven na het eten terug te komen. Wij hebben bij Dukes gegeten. Ik geloof driekwart van de groep ook haha. Een heerlijk broodje hamburger met cheddar en bacon. Als toetje heb ik een New York cheesecake op een ma een stuk chocolade cake. Ma dr stuk was echt heel groot!! Ze kreeg het niet op dus heeft ze het restant mee mogen nemen.

Na het eten zijn we nog even de avond markt over geweest en toen terug. Woord gehouden en terug gegaan naar de massage salon. We hebben een voetmassage van 30 minuten geboekt. Ik vond het zo lekker dat ik ook m’n schouders meteen wilde doen. Ma natuurlijk ook maar meteen, hihi. Dus na een uur stonden we helemaal zen weer buiten. Heerlijk!

Stad: Chiang Mai
Hotel: