Hmong stam en lunchen met uitzicht over de Mekong - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Nicole Dijk - WaarBenJij.nu Hmong stam en lunchen met uitzicht over de Mekong - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Nicole Dijk - WaarBenJij.nu

Hmong stam en lunchen met uitzicht over de Mekong

Blijf op de hoogte en volg Nicole

18 November 2016 | Thailand, Chiang Rai

Dag 7 Vrijdag 18 november Foto 485 tot een met 536

We vertrekken vandaag weer om 8 uur. Onderweg naar een Hmong stam stoppen we onverwachts langs een rijstveld waar ze bezig zijn om met de hand de rijst te oogsten. Even staan kijken en wat foto's genomen.

Daarna weer door naar de stam. Aangekomen bij het dorp kijken we eerst bij een schooltje. Heel schattig. Alle kinderen wilden dat wij onze namen in een schriftje schreven. Daarna werden we met een pick-up truck een stuk naar boven naar de sjamaan gebracht. We hebben uitleg gekregen over welke instrumenten hij waarvoor gebruikt. Heel interessant. Daarna moesten we lopend terug, dat was best steil!

Geluncht bij de Lanjia Lodge. De logde had 2 kamers, met een geweldig mooi uitzicht over de Mekong. Heerlijk gegeten en even lekker gezeten.

Na de lunch terug naar het hotel waar we rond 3en aankomen. Snel bikini aangetrokken en even heerlijk bij het zwembad gezeten. Melissa, Justin, Astrid, Ad, Bea, Gerda, Johan en Jan zijn er ook.

Rond half 6 gaan ma en ik weer naar de kamer. Even relaxen en om 7 uur richting restaurant om met de bus naar het stadje te gaan. Bij Sawadee restaurant met z’n allen (optionele ‘excursie’) gegeten.

Na het eten nog over de avond markt gelopen en nog even de 7 Eleven in. Komen we Melissa, Justin, Astrid, Ad weer ten hihi. Inkopen gedaan en met de Tuktuk weer naar huis. Astrid ma en ik delen een Tuktuk. Wat hebben we gelachen. Hij ging heel hard en had allemaal lampjes en hij zette de muziek heel hard hihi. Bij het hotel aangekomen gingen we nog even wat drinken. Angelique en Aniek schoven ook even gezellig aan. We zijn best laat gaan slapen, ongeveer om 00.30.