Jeetje - Reisverslag uit Peking, China van Nicole Dijk - WaarBenJij.nu Jeetje - Reisverslag uit Peking, China van Nicole Dijk - WaarBenJij.nu

Jeetje

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

03 Mei 2007 | China, Peking

Gister (2 mei 2007) werd ik door mn vader, moeder, zus, Leonie, Linda, Krystle en Peter uitgezwaaid op Schiphol. Iedereen waterige oogjes toen ik door de duane ging en ik op van de zenuwen. Daar ging ik dan toch echt. Eenmaal door de duane (10.00) moest ik aardig doorlopen want mn gate zou om 10.25 sluiten en ik moest echt nog een heel eind! Eenmaal in t vliegtuig (leren stoelen) bleek dat ik de hele rij van 3 stoelen voor mezelf had.. Relaxt! Beetje later vertrokken dan de bedoeling was, maar uiteindelijk toch in Londen beland. Meteen eruit en door naar de volgende gate. Weer door de duane, schoenen uit... :-( maar goed. Maakt niet uit. T mooie vliegtuig van Qantas ingestapt, bleek ook hier dat ik de hele rij van 3 stoelen voor mezelf had. Ik heb de hele vlucht prins(es) heerlijk gelegen. Schoentjes uit, dekentje over me heen.. Heerlijk hoor. Ook nog een beetje geslapen maar niet veel. Na een vlucht van 12 uur was ik toch eindelijk om half 8 's ochtends lokale tijd (bij jullie half 2 's nachts) in Hong Kong. Tas kwam vrij snel te voorschijn. Naar de inlichtingen gelopen, en er bleek gewoon een bus te rijden naar mijn hotel (Dorset Seaview hotel) voor maar 90 HK Dollar (= 9 euries!) Nou dat doen we maar dan he! Meteen ook een kaartje voor morgen gekocht. Bij aankomst van mn hotel na een hobbelige rit (beetje eng hier hoor dat rijden) kwam ik op mn kamer(tje). Beetje klein, maar goed, het is maar voor 1 nacht dus dat maakt niet uit. Ff opgefrist en op zoek naar een computer. Na 3 kwartier gelopen te hebben en niets gevonden, had ik t maar opgegeven.. Op de terugweg dacht ik, laat ik es koffie drinken.... En wat staat er in t koffiehuisje: juist een pc-tje.. Dus kan ik wel een verhaal schrijven!! :-) Om half 1 ga ik een tour door Hong Kong doen. Was ook maar 290 HK dollar (29 euro) dus dat valt mee. En aangezien in al mijn Chineese geld heb gekregen, moet t uitgegeven worden ook. Als eerste zijn we naar Victoria Peak geweest. Een look-out over Hong Kong. 500 meter boven zeeniveau. Super mooi uitzicht! Daarna hebben we in een vissersbootje een tochtje gemaakt in de baai (Aberdeen), wat een troep ligt hier in het water zeg! Voor dit boottochtje moesten we wel 50,- Hk Dollar exrta betalen, zo'n 5 euro, maar het was wel leuk. Vervolgens hebben we een stop gemaakt bij een juwelier (Pass by Repulse bay). Hier maken ze de sieraden gewoon nog met de hand, heel leuk om te zien. Daarna natuurlijk nog even in de shop geweest en een ring van 1000 euro en een ring van 4000 euro omgehad. Voelde toch best goed moet ik zeggen, haha. Nix gekocht hoor, was allemaal veel te duur! Die Ring van 900 euro was ongeveer het goedkoopste wat ze hadden! Als laatste zijn we naar de Stanley Market geweest. Smalle straatjes met natuurlijk alleen maar kleren, prulletjes, schilderijen enz enz. Daarna ben ik weer teruggebracht en op de hoek van de straat waar mn hotel staat afgezet, 50 meter lopen en ik was er weer. Het was een gezellige dag.

Morgen vroeg op, wordt om 5.55 weer opgehaald voor de bus. Ik vlieg om 9.25 door naar Oz.. Ik kom daar om half 9 's avonds aan dus ik denk dat jullie op t volgende berichtje wat langer moeten wachten. Ik ga nog wat foto's maken en die zien jullie dan nog wel!

  • 03 Mei 2007 - 05:46

    Si:

    Yay!!
    Gelukkig zeg, dat je die hele rij (x 2!!)voor jezelf alleen had!! :D
    Foto's maken foto's maken, hihi!!
    Ik hoop dat je lekker hebt geslapen en dat de rest van de reis net zo goed gaat als tot nu toe!
    Doe voorzichtig and enjoyyyyyy!

    xxxxx

  • 03 Mei 2007 - 06:49

    Leonie:

    hey lieverd,
    Goed om te horen dat je veilig bent aangekomen en dat alles goed met je gaat!!! en wat een geluk, ruitme in een vliegtuig.. kan me nog andere tijden herinneren :P

    Veel plezier en be carefull!!

    Kus

  • 03 Mei 2007 - 08:17

    Jan Bart:

    alweer z'n avontuurier op pat naar het ondbekende! MooI man
    maar 3 stoelen voor je zelf dat is egt lux
    xxxxjb

  • 03 Mei 2007 - 08:59

    Anneke:

    Hoi meis,
    Eindelijk is het dan toch begonnen,
    Fijn dat het allemaal lekker gaat.Groot gelijk om zo'n toer te gaan maken in Hong Kong,want dan zie je wat en je voeten wordt veel loopwerk bespaart.
    Je komt er tenslotte ook niet iedere dag.
    Veel plezier en ik blijf je volgen.

    xxx Anneke

    ps vooral genieten.

  • 03 Mei 2007 - 09:23

    Krystle:

    Hoi!
    BLij om te horen dat het eerste gedeelte goed verlopen is :-). Ben benieuwd hoe de tour door hongkong is. Ja nu is je reis toch echt begonnen! Geniet er van!
    Liefs

  • 03 Mei 2007 - 11:03

    Je Nichtje ! :

    Haaai Lieve Nicole !
    Kei leuk dat je lekker een tijdje in australië zit ! Heel veel foto's maken he dat we die allemaal is op ons gemakje kunnen bekijken ! Veel plezier nog !
    Hele Dikke X Van Aniekje !
    XXXXX (L).

  • 03 Mei 2007 - 13:12

    Mam:

    Supergoed dat het eerste gedeelte zo goed gegaan is. Helemaal op schema, nu de rest nog. Wel goed blijven uitkijken en je spulletjes in de gaten blijven houden!( Ja, ik blijf moeder he?)Hopelijk gaat de rest van de super reis ook goed. Stoer Hoor!
    Veel liefs van je vader en moeder.
    Dikke Kussen XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 03 Mei 2007 - 13:30

    Peter:

    Oh oh oh, wat vond ik het fijn om je stem net eventjes te horen!! Alles is in orde met je en dat stelt me gerust..! Ik zit nu op m'n werk en zat al al je mailtjes te lezen die we aan elkaar verstuurde tijdens werk. Hehe.

    Heb je nog je nieuwe spelletje Mario lang onderuit in het vliegtuig gespeeld? Of heb je lekker gechilled met je nieuwe mp3tjes?

    Ik kan na dit bericht en je telefoontje er weer even tegen aan. Maar niet te lang! :D

    Doe je voorzichtig?

    Liefs,
    Peter

  • 03 Mei 2007 - 13:57

    Ray:

    whoaw! wat een leuke start meissie! een avontuur in de maak!
    succes we volgen je wel ... ;-)


    we want foto's....


  • 03 Mei 2007 - 14:06

    Marlies:

    die nico is dn toch echt op weg, beter hoor meissie, nou geniet er maar lekker van en wel veel pics maken he, kan ik meegenieten en m terug wanen in paradise!!!
    HVJ XXX alcoholiesje :P

  • 03 Mei 2007 - 17:42

    Mayo:

    Hee meissie, nou het was een beetje mis gelopen van de week....kut maar ja...je bent nu in ieder geval op avontuur tof joh!!! Nou ik ga natuurlijk je weblog bijhouden en je mooie pica's!! Veel plezier en doe voorzichtig !!;);) xxjes mayo

  • 04 Mei 2007 - 06:04

    Michiel:

    Hey mop!! Eindelijk echt onderweg!! Ben blij om te horen dat het allemaal goed gaat, heeel veel plezier en tot snel!

  • 04 Mei 2007 - 13:00

    Peter:

    Heeeee, de eerste foto's zijn er! Wel handig dat ik deze site als startpagina heb ingesteld..! ;) Je bent ze zelfs op dit moment aan het uploaden.. Hehe kicke!

    Ziet er erg indrukwekkend uit! Toch wel raar om te zien en daarbij te denken dat je daar zit.

    Vond het erg fijn om je zonet weer even te horen! Krijg daar een echt een kick van! Hehe. Ook erg fijn dat je reis naar Sydney goed is verlopen (ook al had je MAAR 2 stoelen ;)).

    Blijf je voorzichtig doen?

    Veel liefs,
    Peter

  • 04 Mei 2007 - 13:22

    Nicole Zelf:

    Dank jullie voor de lieve berichtjes! :-) Jullie moeten niet op eventuele spelfoutjes letten hoor. Soms heb ik maar een kwartier of een half uur om al mn internetzaken te regelen. ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Peking

Australie

Recente Reisverslagen:

18 Juni 2007

Weer thuis

14 Juni 2007

Foto's!

13 Juni 2007

Toch weer reizen

09 Juni 2007

Darwin

30 Mei 2007

Veel gedaan & Afscheid
Nicole

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 181004

Voorgaande reizen:

12 November 2016 - 26 November 2016

Thailand 2016

17 Maart 2015 - 03 April 2015

Borneo - Maleisie 2015

24 September 2013 - 24 September 2014

Sri Lanka 2013

10 Maart 2012 - 24 Maart 2012

Maleisie 2012

29 Maart 2011 - 11 April 2011

Costa Rica

10 December 2009 - 08 Januari 2010

Indonesie 2009-2010

15 Oktober 2008 - 27 Oktober 2008

Tanzania 2008

02 Mei 2007 - 15 Juni 2007

Australie

Landen bezocht: