Veel gedaan & Afscheid - Reisverslag uit Darwin, Australië van Nicole Dijk - WaarBenJij.nu Veel gedaan & Afscheid - Reisverslag uit Darwin, Australië van Nicole Dijk - WaarBenJij.nu

Veel gedaan & Afscheid

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

30 Mei 2007 | Australië, Darwin

Donderdag 24 mei hebben we een 'excursie' amoungst the Western MacDonnell Rangers gehad.'s middags nog even "de stad" ingeweest. We zijn naar Simpons Gap en Standley Chasm geweest. Toen zijn we in het centrum van Alice Springs afgezet en hebben daar een paar uur vertoeft. Daarna met de taxi naar "huis" en genoten van een vrije middag. Voordat we uit eten zouden gaan heb ik nog even wat wallabies met de hand gevoerd (pittige beestjes...)'s avonds weer gezellig met zn allen wat gedronken en lekker geslapen.

Vrijdag 25 mei zijn we normale tijd opgestaan en weer weg. We gaan vandaag de tropische grens over (Tropic of Capricorn). We zijn een een plaatsje Ti Tree voor een refreshmentstop gestopt en daarna naar de oude outpost of Barrow Creek en de zelf proclaimed UFO capital of OZ, Wycleffe Well. Daarna op naar Devils Marbles. Heel apart allemaal hoe dat ontstaan is en hoe ze erbij liggen ;-). Daarna zijn we doorgereden naar Tennant Creek om weer onder de sterren te slapen bij Banka Banka. Er is hier helemaal niets te doen, dus even op mn swag gerelaxt en weer lekker gegeten. Omdat het nu best wat warmer is dan de vorige keer dat we onder de swags sliepen, hoef ik nu geen 3 lagen met kleren aan, maar nu gelukkig maar 1, haha.

Zaterdag 26 mei ben ik met de zonsopkomst wakker geworden (mooi) en lekker ontbeten. Spullen gepakt en er weer vandoor. We zijn onderweg bij een pub Daly Waters gestopt wat vroeger een belangrijke stop voor Quantas was. Wat ook heel leuk was, was dat er een spandoek hing met " Heineken now on tap!" Dus dat hebben we maar even genuttigd ook al was het pas half 11 's ochtends, haha! Daarna nog wat mooie watervallen gezien bij Mataranka en uiteindelijk in Katherine uitgekomen. We verblijven hier in All Seasons Inn Katherine Tpl.

Zondag 27 mei gaan we naar Nitmiluk National Park, het land van de Jawoyn Aboriginal mensen. Met een bootje een rivier over. Met de kano mocht niet want er was een krokodil gespot. Daarna zijn we naar een ander deel van het park geweest waar we Leliyn (Edith Falls) hebben gezien. Toen door naar Kakadu National Park. Dit is een park van 20.000 vierkante km. Een wandeling gemaakt (natuurlijk) en uiteindelijk bij onze accomodatie Aurora kakadu Lodge aangekomen waar we 2 nachten zullen blijven.

Voor maandag 28 mei heb ik een, zoals ze dat hier noemen, 'cruise' geboekt. Een boottochtje van krap 2 uur. Maar wel genoten. We zijn in Arnhem land geweest (!) Een stuk land van de abo's en normaal gesproken moet je een vergunning hebben om er op te komen, maar laat onze gids daar nou wonen, dus geen probleem. Een speerwerpen demo gehad en weer terug. 's avonds weer bij onze accom gegeten en gezellig met zn allen wat gedronken...

Dinsdag 29 mei vroeg opgestaan.. Half 5 om precies te zijn. Om weer een boottocht te maken over de Yellow Water Billabong rivier dit keer. Daarna zijn we nog bij wat watervallen geweest (weer ja) en toen op naar Darwin!
Hier waren we ongeveer om half 4 dus ik heb meteen Michiel gebeld (voor degene die hem niet kennen, een vriend van mij uit Vianen) en afgesproken natuurlijk! Het was wel raar om hem weer te zien, maar ook toch wel weer vetrouwd. 's Avonds nog met de groep uit eten geweest en met zn allen van de zonsondergang genoten met wat knibbles en drankjes. Weer gezellig met elkaar gezeten in ons resort Travelodge Mirambeena Resort Darwin.

Woensdag 30 mei is de laatste dag dat we als groep bij elkaar zijn. Normale tijd op en naar Litchfield National Park geweest. Nog een mega grote termietenheuvel gezien van ruim 7 meter hoog en weer terug naar Darwin. Bij Chilli's hostel afgezet in ingecheked. Een paar blijven nog een paar dagen dus die zie ik nog wel. Daarna is het dan toch echt zo ver. Afscheid.

  • 30 Mei 2007 - 08:14

    Si:

    Stuiverrrrr...

    Wallabies!!
    Ik vind het echt stoer, dat je al die wilde beesten voert en vasthoudt!!

    Haha, bier om half 11 's ochtends..!
    Maarre, dan is het alsnog midden in de nacht hier in NL, dus dat maakt het weer minder erg ;)
    Doe Michieltje de groetjes van me, ik las dat je daar nu ook bent, waar hij is. Echt cool!

    Ik hoop dat je het nog steeds heel erg naar je zin hebt (dat zal vast wel), en dat je snel weer foto's plaatst. Kan ik weer wegdromen, hihi!

    xxxxxx

  • 30 Mei 2007 - 08:15

    Paul:

    Hoi meissie,
    we missen je wel, moeten nu een patatje minder halen!
    Zonder dollen, ik hoop dat je onvergetelijke ervaringen aan het opdoen bent en dat je er erg van geniet. En, wat je moeder gisteren al zei, ik ben benieuwd naar die superkuiten van je! Wat een actie op vakantie, zeg....

    Veel plezier, ik kijk uit naar je volgende berichten en foto's

    Paul

  • 30 Mei 2007 - 13:42

    Mama:

    Hoi Meissie, nou de tour der touren is ten einde, wat zal jij het rustig?!? krijgen zeg. Eerst maar even bijkomen paar daagjes, voordat je je in het volgende avontuur stort!Ik hoop dat je Michiel al getroffen hebt, zo ja doe hem ook maar de groetjes van mij.
    Nog veel plezier!
    Heel veel liefs van je vader en moeder.
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 30 Mei 2007 - 15:57

    Leonie:

    hey meisje!
    zozo wat vliegt de tijd... alweer bijna een maand zit er op!!! en al zoveel beleeft.. ik hoop dat je het de komende tijd nog net zo leuk gaat krijgen als je tot nog toe hebt gehad..
    kus

  • 30 Mei 2007 - 20:50

    Ray:

    was vandaag op je werk plek gaan zitten.. erg leeg....
    tot snel dan maar ... ;-)

  • 05 Juni 2007 - 14:21

    Lin:

    zo ik moest even bij lezen maar wat maak jij veel mooie dingen mee zeg!!! gave foto`s ook...dus je rondreis zit er op tijd gaat echt snel zeg je bent er alweer een maand!! heb je kaartje vandaag gehad echt leuk bedankt.. verder gaat hier alles prima!!

    nou nog heel heel heel veel plezier maar dat gaat vast goed komen! dikke kus linda

  • 06 Juni 2007 - 19:09

    Peter:

    Als ik dit zo lees heb je inderdaad veel gedaan.. Lijkt me best vermoeiend! Maar nu is het moment daar om lekker te chillen. En ik heb de indruk van wanneer ik je aan telefoon spreek, dat dat aardig goed lukt. ;)

    Ik heb ook je kaart ontvangen! Echt tof.. 'k vind je lief! :)

    Liefs,
    Peter

  • 08 Juni 2007 - 12:38

    Patrice:

    Leuk om telkens te lezen wat je allemaal beleeft. Veel plezier tijdens de tweede helft!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Australie

Recente Reisverslagen:

18 Juni 2007

Weer thuis

14 Juni 2007

Foto's!

13 Juni 2007

Toch weer reizen

09 Juni 2007

Darwin

30 Mei 2007

Veel gedaan & Afscheid
Nicole

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 181080

Voorgaande reizen:

12 November 2016 - 26 November 2016

Thailand 2016

17 Maart 2015 - 03 April 2015

Borneo - Maleisie 2015

24 September 2013 - 24 September 2014

Sri Lanka 2013

10 Maart 2012 - 24 Maart 2012

Maleisie 2012

29 Maart 2011 - 11 April 2011

Costa Rica

10 December 2009 - 08 Januari 2010

Indonesie 2009-2010

15 Oktober 2008 - 27 Oktober 2008

Tanzania 2008

02 Mei 2007 - 15 Juni 2007

Australie

Landen bezocht: