Toch weer reizen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nicole Dijk - WaarBenJij.nu Toch weer reizen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nicole Dijk - WaarBenJij.nu

Toch weer reizen

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

13 Juni 2007 | Australië, Sydney

Ik heb mn verhaal afgekapt bij maandag 4 juni. Vanavond is het de laatste avond van Campbell (andere chauffeur), Cherie(hostess) Dave en Stephan. Gezellig bij Shenennigans wat gedronken en gedag gezegd. Wel een beetje laat (of vroeg, 06.30) geworden. Maar ach.. Cam en Cherie hebben een nieuwe groep opgepikt en die gaan morgen vroeg weg. Dave en Stephan pakken vanavond het vliegtuig.

Dinsdag 5 juni natuurlijk liggen zonnen en 's avonds met Anne en Michiel bij Pirates 3 geweest! De prijzen van de bios hier zijn tenminste leuk! $8,50, zo'n 5 euro (voor een lange film!) Echt een super leuke film, alleen de bios was wel een beetje koud! Daarna met zn 3en nog wat gedronken bij Shenannigangs (pub)

Woensdag 6 juni gewoon lekker bij het zwembad (spa dek) gehangen en 's avonds weer wat gaan drinken met een local die ik heb ontmoet.

Donderdag 7 juni, Michiel en ik gaan vandaag op een jumping crocodile tour! T is ruim een uur rijden naar onze bestemming. Er zijn nog maar 4 andere mensen dus dat is echt heel relaxed! We gaan op een bootje met een emmer met vlees en een stok om t eraan te doen. De eerste 2 kroki's willen niet echt bijten, dus we gaan snel verder op zoek naar de volgende crok! De tour is namelijk maar een uur, en ja, we willen ze dan natuurlijk wel zien springen! Toen we bij de 3e crok aankwamen, wilde die wel werken! Echt super gaaf! Foto's volgens nog. De reden waarom ik ze er niet meer opzet is omdat ik er zo ongelofelijk veel heb gemaakt, t duurt eeuwen voordat ze ge-upload zijn, en dan moet ik ze nog 1 voor 1 op mn website zetten. Als ik een pc met een snelle verbinding vind (want dat helpt ook) zet ik ze er weer op.

Vrijdag 8 juni weer lekker op t spa deck gehangen. Maarrr het was wel koud vandaag! De koudste dag van de week.. Het is maarrrrr 27 graden! En ja, dat voel je wel hoor. Als het normaal tussen de 33 en 35 is, is 27 koud! (sorry mensen! ;-) En nee, ik ben nog niet bruin genoeg. 's Avonds weer lekker wat gedronken. (deze drankjes nuttig ik altijd met mate. Ik ga misschien wel vaak, maar het zijn er altijd hoogstens 3 ;-) )

Zaterdag 9 juni heb ik Michiel meegesleurd naar het Darwin museum. Heel leuk om te zien allemaal. Ze hebben hier allemaal beestjes die hier leven, maar ook een stuk ingericht wat over de cycloon Tracy gaat die eind jaren 70 Darwin heeft geteisterd. En nog veel meer geschiedenis dingetjes. Echt heel leuk om een keer zo'n uitstapje te maken!

Ook zondag 10 juni was weer een relaxte dag. T wordt een beetje saai, maar jullie raden het waarschijnlijk al. Zwembad en drankje. Vandaag alvast gedag gezegd tegen een local want ik ga woensdag naar Sydney! Toch maar even een uitstapje maken!

Maandag 11 juni vroeg opgestaan om weer naar het grote shoppingcentre Casualina(ofzoiets) te gaan. Weer samen met Giel. Lekker shoppen. Ik heb echt veel gekocht, en je merkt echt dat de prijzen hier voor merkkleding een stuk lager liggen. Ik heb van Billabong (aussie merk) een lange broek, vest, t-shirt en slippers gekocht.. Bij elkaar was dit een bedrag wat je in NL voor alleen een merkbroek betaalt!. Om half 2 weer teruggegaan met het gratig shuttle busje. En ohja, het is vandaag Koninginnedag! Ik heb er alleen niets van gemerkt! Was in NL wel anders! Vanavond weer even met Michiel en Anne wat gedronken bij Shennenigans.

Dinsdag 12 juni is mn laatste dag in Darwin want ik ga aankomende nacht naar Sydney! Michiel gaat morgenochtend vroeg weg, en ik heb echt onwijs genoten van Darwin, maar heb besloten, nu het nog onwijs leuk is, om toch naar Sydney te gaan. (ik weet het collega's, dit zijn erg veel tang constructies! :-) ) Om 10 uur 's ochtends uitgechecked, mn grote tas in the storrage room gedumpt en mn handbagage bij Anne en Michiel op de kamer. Voor de laatste keer in de zon gelegen en 's avonds uit eten geweest bij Hogsbreath. Erg lekker vlees! Daarna nog ff gechilled bij Michiel en Anne op de kamer, en om 23.00 ging de shuttle bus naar het vliegveld. Ik vlieg om 01.30 en kom om 06.15 aan in Sydney.

Woensdag 13 juni, vlucht is goed gegaan. Dit keer ben ik gestraft voor alle lege stoelen die ik voor mezelf had al die tijd. Net voordat ik dacht' Yess weer 2 stoelen voor mezelf!" kwam er nog een vrij forse dame (lees dik) in het vliegtuig. En waar was haar stoel? Juist, naast die van mij. Wel een ontzettend aardige vrouw, maar ze had de helft van mijn stoel dus ook nodig. Maar ik mag nog steeds niet klagen vind ik. 1 minder prettige vlucht op 4 is niet verkeerd als zeg ik het zelf!. Ik ben nu dus in Sydney en ga hier nog even 10 dagen rondstappen. Het is hier echt koud! 16 graden.. Maar voor de winter valt het toch nog wel mee. En ik ben dat soort temperaturen in NL gewend. Ik ga hier ook gewoon wat cultuur opsnuiven, en een beetje kou lijden. Want ik was die tropen temperaturen in Darwin al helemaal gewend! Dat gaat echt snel! Dan zal ik hier ook wel snel aan wennen. En t doet me meer aan thuis denken dan Darwin. ;-)

  • 13 Juni 2007 - 05:33

    Si:

    Ik ben blij dat je 't zo naar je zin hebt gehad! Tot morgenochtend ;)
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 13 Juni 2007 - 06:44

    Monique Visser:

    Hoi Colle, het blijft leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Klinkt helemaal fantastisch! Geniet nog even lekker van alle mooie en leuk dingen.
    Veel liefs,

    Mo

  • 13 Juni 2007 - 07:37

    Si:

    Oh ja, en maak je maar geen zorgen over die foto's, want Michieleleletjuh had er al een paar op zijn waarbenjenu site gezet, van de jumpende crocs!! Dat ziet er wel een klein beetje eng uit, maar wel heel stoer!!
    Ik ben toch niet heel erg jaloers op alles wat je meemaakt enzooooo! ;)

    xxxxxxxxxxx
    van je allerliefste lievelingszusje. :o

  • 13 Juni 2007 - 08:25

    Ray:

    genieten met hoofdletter G...

    still being jealous here.. ;-)

    fototje?.. :-(

  • 13 Juni 2007 - 17:45

    Anneke:

    Hoi Nicole,
    Wat een relax weekje weer.Bedoel je met niet meer dan 3 dat je dan stopt met tellen? hahahaha
    Wel leuk om ook Sydney te bekijken en dan kan je vast wennen aan onze temperaturen.
    Groetjes en nog veel plezier,
    Anneke

  • 14 Juni 2007 - 09:44

    Colle Zelf:

    Haha, nee ik stop niet bij 3, t zijn er echt 3. En zusje, t was leuk je weer eens te horen! Ik bel snel weer! ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australie

Recente Reisverslagen:

18 Juni 2007

Weer thuis

14 Juni 2007

Foto's!

13 Juni 2007

Toch weer reizen

09 Juni 2007

Darwin

30 Mei 2007

Veel gedaan & Afscheid
Nicole

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 181077

Voorgaande reizen:

12 November 2016 - 26 November 2016

Thailand 2016

17 Maart 2015 - 03 April 2015

Borneo - Maleisie 2015

24 September 2013 - 24 September 2014

Sri Lanka 2013

10 Maart 2012 - 24 Maart 2012

Maleisie 2012

29 Maart 2011 - 11 April 2011

Costa Rica

10 December 2009 - 08 Januari 2010

Indonesie 2009-2010

15 Oktober 2008 - 27 Oktober 2008

Tanzania 2008

02 Mei 2007 - 15 Juni 2007

Australie

Landen bezocht: