Iban stam - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Nicole Dijk - WaarBenJij.nu Iban stam - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Nicole Dijk - WaarBenJij.nu

Iban stam

Blijf op de hoogte en volg Nicole

22 Maart 2015 | Maleisië, Kuching

Zondag 22 maart dag 6

Vandaag word ik iets over half 8 wakker, heerlijk! Lekker koffie gedronken en op ons gemak ontbeten. Om 9.30 met een longtailboat naar de Iban stam. Het is ongeveer 30 min varen. Onderweg weer prachtige natuur gezien.

Bij de Iban stam verkopen ze wat zelf gemaakte spulletjes en rijstwhisky en rijstwijn. Als ze iets aanbieden is het onbeleefd om het af te slaan. Maar ik hoef echt geen whisky. En zeker niet om half 11 ‘s ochtends.

We krijgen een uitleg over de stam en toen toch een glaasje wijn gekregen. Daarna gingen een paar leden dansen dus hebben ma en ik ons drankje snel aangelengd met water. Bah. Toen mochten we meedoen met dansen. Eén rondje en we waren alweer klaar. Dus viel mee, haha. Daarna konden we het snoep uitdelen wat we hadden meegenomen. Dit hebben we gisteren gekocht. We hebben het aan ‘t vervangend stamhoofd gegeven want het stamhoofd zelf was zijn kleinkinderen naar school brengen. Na het uitdelen gingen we lunchen (lekker!)

Na de lunch nog een blaaspijp demonstratie gekregen. Wij mochten allemaal ook, maar ma, Sanne, Luna en ik slaan over. Toen weer terug naar het hotel. Ik pakte snel een andere longtailboat als op de heenweg, want die was lek. Het was maar goed dat ik een andere boot pakte, want schijnbaar was het nog erger dan op de heenweg en de motor viel ook nog uit!

We waren rond 14.00 terug in het hotel. Ma en ik hebben even lekker koffie gedronken op de kamer en een koekje gegeten. Om 16.15 gaan we naar de lobby voor een canopy walk van een uurtje. Het was niet zo spectaculair als 3 jaar terug in Maleisië (Costa Rica nog altijd de beste) maar het was toch nog mooi. Na een uur waren we weer terug. Even gedoucht en toen wéér naar de lobby maar nu voor een zonsondergang. Het is iedere keer ongeveer 5 min lopen. We moeten eerst door 1 ‘longhouse’ dan komen we in ‘ons longhouse’ en dan zitten we bijna helemaal achteraan. De zon was snel weg dus maar weer even terug naar de kamer.

Om 19.15 voor de laatste keer van vandaag richting lobby (restaurant) Ma en ik nemen allebei een clubsandwich. Wederom weer lekker gegeten. Er kwam nog een cicade vervelend doen dus Nigel gooit z’n servet naar dat beest, gaat ie ineens vliegen, iieuuww! Twee gekko’s hadden het ook op de cicade voorzien, maar niet gevangen. Rond 21.45 weer terug naar de kamer. Spullen gepakt want we gaan hier morgen weer weg.