Longhouse and Oerang oetan time - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Nicole Dijk - WaarBenJij.nu Longhouse and Oerang oetan time - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Nicole Dijk - WaarBenJij.nu

Longhouse and Oerang oetan time

Blijf op de hoogte en volg Nicole

21 Maart 2015 | Maleisië, Kuching

Zaterdag 21 maart Dag 5

Beetje kut geslapen. Werd om 1.30 wakker en kon pas om 3 uur weer slapen. Om 5 uur gaat de wekker, ppfff. Even koffie gedronken en toen naar beneden. Lekker ontbeten en om 8 uur vertrekken we.

Om 9 uur zijn we bij het reservaat waar de Oeran Oetangs zijn. Deze Oeran Oetangs zijn semi wild. Dit betekent dat ze allen maar terugkomen voor fruit wanneer ze zelf niets kunnen vinden. De mensen van het park geven aan dat ze nog niets hebben gezien, maar als snel komen de eerste twee toch naar beneden. Eentje blijft halverwege toch maar daar, maar de andere gaat richting het fruit. Na ongeveer een half uur blijkt dat er aan de ‘voorkant’ nog twee Oeran Oetangs zitten. Hup, wij weer de andere kant op. Ook hier hele mooie foto’s kunnen maken! Iets na 10.00 gaan we weer verder.

We zijn bij een lokale markt geweest. Hier hebben ze van alles, van kleding tot aan slangen. De slangen zijn in stukken gesneden. Niet echt iets wat ik wil zien, maar ok.

Toen naar een lokaal restaurant om te lunchen, was best lekker! Daarna naar de boot om naar ons hotel te gaan. We moeten in drie keer, haha. In de boot passen namelijk maar 6 mensen en we zijn met 16 in totaal met Rico, Wilson, Janieke en de groep.

Weer super mooie omgeving en leuk hotel in de vorm van een longhouse. We komen rond 16.00 aan. Het is echt vies benauwd in de kamer en de airco wil niet mee werken. Dus dan maar naar het zwembad. Ik nog even bij de receptie aangegeven dat de airco het niet doet. Er komt iemand kijken. We hoeven hiervoor niet op de kamer te zijn.

Nog even lekker 1,5 uur bij en in het zwembad geweest met een groot deel van de groep en lekker een pina colada gedronken. Terug op de kamer is het heerlijk fris. De airco doet het!

We hebben om 19.30 afgesproken om met z’n allen te gaan eten. Ik had een mix sate (vlees & kip) met satésaus en friet. Daarna met z’n allen, behalve Patricia en Fabienne, nog wat gedronken en om 22.30 weer op de kamer. Morgen pas om 9.30 vertrekken dus dat is fijn!

Hotel: Batang Ai Longhouse Resort
Stad: Batang Ai, Lumbok Antu
Aantal nachten: 2
Kamernummer: 307 (bijna helemaal achteraan, zucht)