Slangen enzo - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Nicole Dijk - WaarBenJij.nu Slangen enzo - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Nicole Dijk - WaarBenJij.nu

Slangen enzo

Blijf op de hoogte en volg Nicole

18 Maart 2012 | Maleisië, George Town

Zondag 18 maart dag 9

As usual gaat de wekker om 7 uur. Ontbijten en de bus in voor de Island city tour. Rita, Paul, Ad, Riet, Gree en Theo gaan ook mee. Hanneke en Ivan dus niet.

We zijn eerst bij een lokale fruitmarkt geweest. Was heel leuk en apart. Daarna zijn we bij een batik makerij geweest. Ze maken hier met stempels wax figuren op doeken (sjaaltjes rokjes, omslagdoeken enz) Heel mooi om te zien hoe dat wordt gemaakt met de hand. Het inkleuren gaat ook met de hand.

We zijn nog bij iemand thuis geweest en bij een slangentempel. Hier waren gewoon giftige vipers! Ik kreeg op een gegeven moment een tijgerpython om m’n nek en een viper op m’n hoofd! Gaat er ineens iemand foto’s maken, of ik ff wil betalen! Ja daaag. Dat had ie wel even mogen zeggen dat het geld kost. De gids (locale gids Hamid) gaf aan dat we de keuze moeten hebben. Als we ze leuk vinden, nemen we ze, anders niet. Normaal gesproken moet je 2 foto's kopen. Hij heeft het voor elkaar gekregen dat ik 1 foto kon kopen, ook goed. Daarna zijn we de slangentuin in geweest en werd er op mijn verzoek een slang gevoerd. (levende muis) Veel mooie slangen gezien en 1 mooie albino slang geaaid.

Er stond ook een juwelenfabriek op het programma maar daar was geen tijd meer voor. We komen rond 13.00 terug in het hotel. Ma en ik zijn weer lekker bij Ryan’s gaan eten. Ik heb van 15.00 tot 16.00 nog even lekker bij het zwembad gelegen en om 17.00 hadden we weer een massage! Even lekker laten verwennen.

Na de massage zijn we gaan eten bij The Ship in de stad. Lekker op onderzoek uit. Na het eten hebben we nog even over de night market gelopen, maar daar was alleen maar eten. Lekker vroeg naar bed want ik heb slecht geslapen afgelopen nacht.