Spinnenjacht - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Nicole Dijk - WaarBenJij.nu Spinnenjacht - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Nicole Dijk - WaarBenJij.nu

Spinnenjacht

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

02 April 2011 | Costa Rica, Monteverde

Zaterdag 2 april

We waren rond half 6 / kwart voor 6 al wakker. Even lekker op 't gemak wakker worden (koffie drinken!) want we gaan pas om 8 uur ontbijten. Nog wat foto's gemaakt van de vulkaan en toen naar het ontbijt. We moesten om 8 uur de koffers buiten de deur hebben staan en wij waren om 8 uur klaar, dus we liepen gelijk naar de kamer om de koffers naar de bus te brengen, gaat Bertus (de gids) zeuren dat we te laat zijn. Hoezo? Zelf zegt ie dat wij niet op 5 minuten moeten kijken, dan moet hij dat ook niet doen. Achja, we vertrokken geloof ik iets voor 9 uur, ruim op tijd dus. Vandaag gaan we verder naar Monteverde en dat betekent veel in de bus zitten (4 uur) We hebben onderweg nog koffie gedronken en geluncht in het stadje Monteverde. Heerlijk bruin broodje van 6 inch (ong 12 centimeter) met ham, kaas, ei, tomaat, komkommer, sla en guacamole. Echt super lekker. 's Avonds zijn we een nacht (avond) wandeling gaan doen van half 6 tot half 8 om de nachtdieren te spotten. We hebben niet zo super veel gezien, maar het viel niet tegen. We hebben een luiaard, 2 tarantula's, een wandelende tak, een torretje en wat slapende vogels gezien. De eerste tarantula heeft de gids met een stokje uit haar nest gelokt zondat wij mooie foto's konden maken, Arjan en ik vonden dat we nog niet genoeg foto's hadden dus we gingen het zelf ook maar eens proberen. Eerst ik (ze kwam uit haar hol) en daarna Arjan een paar keer. Daarna vond ze ons niet meer zo lief en ging ze in de aanval modus. Toen hebben we haar maar met rust gelaten. De 2e tarantula was ook een vrouwtje (dat kun je zien aan de grootte van de spin) Die gingen ze lokken door een (levende) tor te voeren. Ook deze kwam uit haar hol. Aan het begin van de wandeling heb ik trouwens nog een nieuw vriendje gemaakt. Een vuurvliegje. De gids had er een gevangen en vroeg wie hem vast wilde houden, nou dat wilde ik wel. Hij bleef eerst zitten en kroop toenvia mn arm omhoog. Toen ie in mn nek zat heeft Arjan m er maar af gehaald. Verder veel sterren gezien door de boomtoppen heen. Heel af en toe was het iets opener dus zag je er nog meer. 's Avonds heerlijk gegeten bij een Mexicaans restaurant. We waren rond 10 uur weer terug. Nog even gezellig met Ruud, Koen, Mirjam, Arjan en mama een borreltje gedronken. De malibu was meteen op, hihi. Ma ging al wat eerder terug en ik rond half 2.

Hotel: Hotel Los Cipreses
Aantal nachten: 2