Kerst - Reisverslag uit Batu, Indonesië van Nicole Dijk - WaarBenJij.nu Kerst - Reisverslag uit Batu, Indonesië van Nicole Dijk - WaarBenJij.nu

Kerst

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

27 December 2009 | Indonesië, Batu

Vrijdag 25 december

1e kerstdag! Ik word maar moeilijk wakker want ik heb weer slecht geslapen. Met het vooruitzicht dat we weer een hele dag in de bus moeten zitten, word ik niet vrolijker. We zijn om half 7 gewekt en om 8 uur vetrekken we. Niet veel later lig ik te slapen. Na 1,5 uur word ik wakker, is de bus nagenoeg leeg. Kon je van midden Java naar Oost Java lopen. Nou, ik zat best. Het duurde ook nog geen 10 min zei Brian. Daarna zijn we bij een houtsnij werkplaats geweest. Daar heb ik de zeepjes uitgedeeld die we uit de hotels hadden mee genomen. Ook nog een heel jong katje gezien en vast gehouden (m’n handen daarna goed gewassen!!) En nog een heel jong aapje in een kooi (op een soort dierenmarkt) gezien. Echt super zielig. Rond 16.30 kwamen we weer in het hotel aan.

's Avonds kwam Hendro helemaal over zijn toeren naar ons toe. Of we alsjeblieft van kamer wilde ruilen met Ita. Wij hebben namelijk een balkon en zij niet. Ik had er niet zo heel veel zin in, maar Brian had al ja gezegd. Eerst hadden we kamer 230, nu 318. Dit was eigenlijk Hendro zijn kamer en hij heeft nu de kamer van Ita. De kamer van Ita lag langs een pad, vandaar dat hij dit heeft gedaan. Als dank wilde hij de helft van onze Bromo tour betalen, maar dit wilden wij echt niet. Dan maar 2 biertjes ;-)

Zaterdag 26 december

Hendro heeft vandaag geruild met morgen vanwege de Bromo tour. Dus vandaag gaan we overdag een stadstour maken door Malang. We zijn weer bij en in een tempel geweest (Singosari). Daarna hadden we ongeveer 2 uur om vrij te besteden in de stad. We hebben wat rond gelopen en met Jan en Sonja een ijsje gegeten bij de Mac. Lunch was weer bij een Toko Oen. Deze Toko is ooit opgezet door Nederlanders. Er hingen wat oude foto's met Nederlandse teksten en een spandoek met Nederlandse tekst. Vanavond gaan we vroeg eten (7 uur) want Brian, Sonja, Jan Mattie, Wim en ik gaan de Bromo tour maken. We moeten dus na het eten meteen naar bed want om 01.00 moeten we er alweer uit.

Zondag 27 december

Om 01.00 gaat de wekker. Snel aankleden en naar beneden. Lange broek aan, hemd, t-shirt met lange mouwen, vest en een jas aan. De jassen hebben we van opa en oma. We zijn het hotel nog niet uit of het begint al te regenen. Hhhmmm, das minder. We moeten echter nog 2,5 uur tot de Bromo vulkaan (actieve vulkaan) dus ik heb goede moed. Om 4 uur komen we bij de Bromo vulkaan aan. Onwijs veel mensen natuurlijk. Komt goed denk ik bij mezelf. Het is aardig koud want we zitten op bijna 3 km hoogte. Onze gids brengt ons naar de uitkijk plek. We staan gewoon 1e rang! Zo doen we dat!! Dan is het wachten. Ondertussen poncho aangetrokken want dat is nog wat warmer want het is echt bbrrr!! Ondertussen hebben we even een ontbijtje naar binnen gewerkt wat we van onze gids hadden gekregen.

Maar daar issie dan, om iets voor 5en. Wat een uitzicht! Heel veel foto's gemaakt. Daarna met het busje weer naar de voet van de vulkaan. Even naar de wc en dan te voet naar boven. Het is namelijk nogal druk bij de paarden. Wat een klim zeg. Denk je dat je er bent, moet je nog ruim 250 treden. Maar het is het wel waard. Na alle foto's genomen te hebben, weer ruim 250 treden naar beneden. Daar op een paardje geklommen en die bracht me verder naar beneden. Die paarden zagen er echt niet uit. Heel onverzorgd en dun. Gelukkig was mijn paardje niet zo vies en ook niet zo dun.

Toen moesten we nog 2,5 uur terugrijden. De heenrit was zo voorbij (volgens mij heb ik liggen tukken) maar terug duurde echt heel lang. Om 11.45 waren we weer terug in het hotel. Even een sigaretje gerookt met oom Rob en toen naar de kamer. Brian heeft even lekker liggen slapen maar ik niet. Om 18.00 begin aardig in te kakken. Om 21.30 heb ik het maar opgegeven en ben ik naar bed gegaan.

Stad: Batu / Melang
Hotel: Karlika Wijaya
Kamer: 230 en 318
Nachten: 3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batu

Indonesie 2009-2010

Recente Reisverslagen:

08 Januari 2010

Het zit er weer op

06 Januari 2010

Lombok

03 Januari 2010

Nog meer Bali

31 December 2009

Oud en nieuw!

29 December 2009

Back to school
Nicole

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 181019

Voorgaande reizen:

12 November 2016 - 26 November 2016

Thailand 2016

17 Maart 2015 - 03 April 2015

Borneo - Maleisie 2015

24 September 2013 - 24 September 2014

Sri Lanka 2013

10 Maart 2012 - 24 Maart 2012

Maleisie 2012

29 Maart 2011 - 11 April 2011

Costa Rica

10 December 2009 - 08 Januari 2010

Indonesie 2009-2010

15 Oktober 2008 - 27 Oktober 2008

Tanzania 2008

02 Mei 2007 - 15 Juni 2007

Australie

Landen bezocht: