Naar Zanzibar - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Nicole Dijk - WaarBenJij.nu Naar Zanzibar - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Nicole Dijk - WaarBenJij.nu

Naar Zanzibar

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

22 Oktober 2008 | Tanzania, Arusha

Woensdag 22 oktober

Om 8.00 werden we voor de laatste keer opgehaald door Ben, We hebben een kaart voor hem van ons 6en en een flinke fooi van € 80 in totaal. Op weg naar Arusha Airport. Om 11.15 waren we in een hotel in Arusha om nog te lunchen. Die was pas vanaf 12.00 dus maar even vermaken Rond 1 uur werden we naar het vliegveld gebracht. Horen we ineens dat je maar 15 kilo mee mag nemen in plaats van de 20 die je vanuit Nederland mee mag nemen. Handbagage maximaal 5 kilo en ALLES wordt gewogen op een zieke weegschaal. Aangezien ma en ik sowieso onder de 15 kilo vanuit NL zaten, zitten wij safe. Moeten we toch nog 1 hele dollar bijbetalen voor de veiligheid(???) Nannet en Johan hadden in NL al € 30 bij moeten betalen voor overgewicht en moesten nu weer iets van € 35 voor ruim 10 kilo teveel. Ja het zijn kleine vliegtuigen krijg je als excuus, maar de bagage mag wel mee.... Tot overmaat van ramp zie ik mijn tas uit het bagageruim kletteren! Hoezo veiligheid! Gelukkig was dit nog aan de grond. Die stomme sukkel stond zo hard aan de andere kant te duwen tegen de begage dat het klepje openvloog en mijn tas eruit viel. Ze hadden hem makkelijk op kunnen vangen, maar dat werd uiteraard niet gedaan. Goed, wij in dat vliegtuig en met veel lawaai stegen we op. Anderhalf uur later kwamen we op Zanzibar aan.

Meteen weer zo'n aap die je noten wilt verkopen. Nee, nee en nog eens nee. En gewoon nog een keer terugkomen. No, nee WE WILLEN GEEN NOTEN! Een hele ophef over in welk busje we moeten. Eerst in de een en toen weer in de ander. Bleek in het busje waar wij eerst in zaten, Johan en Nanette nu te zitten. 2 busjes voor 4 mensen. Aangezien we naar hetzelfde hotel gingen (toevallig weer) hadden we makkelijk bij elkaar kunnen zitten, maar oke.

Na een uur kwamen we aan bij Karafuu Beach Resort.... Heel mooi en groot. Even het praatje van de manager, Anderson aangehoord en toen naar ons huisje. Super, super!! mooi huisje, lekker ruim en lekkere varanda, koelkastje op de kamer, genieten maar! Het avond eten is net zoals in de meeste hotels vanaf 19.30. Even opfrissen en naar het dinner. We kijken onze ogen uit hier, niet te geloven. Je blijft maar opscheppen! Vanavond is het thema internationaal, gewoon van alles dus. We zijn echt heel erg moe dus weer vroeg naar bed.