Laatste safari - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Nicole Dijk - WaarBenJij.nu Laatste safari - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Nicole Dijk - WaarBenJij.nu

Laatste safari

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

21 Oktober 2008 | Tanzania, Dodoma

Dinsdag 21 oktober

Vandaag is alweer de laatste dag van de safari. Weer om half 7 de wekker. Ook vandaag weer uit mezelf om 6.20 wakker geworden. Wat hebben wij slecht geslapen zeg. In de kamer naast ons waren mensen tot laat best wel hard aan het praten. Ik ben, zoals iedere andere nacht om 2 uur wakker geworden. Maar nu ben ik nog vaker wakker geworden. Ach, je kan niet alles hebben. Om 8 uur moesten we vetrekken en wat we gisteren te laat waren, hebben we vandaag weer ingehaald. Nog voor 8 uur waren we al aan het rijden. Op naar Tarangire Sopa Lodge. Onderweg weer wat mooie natuur gezien en natuurlijk de nodige beestjes. Een olifant met 5 benen, nog meer olifanten, giraffen, zebra's, gnoes en buffels. We hebben bij de Lodge geluncht en daarna even lekker op bed gelegen. De laatste safari is namelijk om 16.00. Eerst nog een klipdas, een wonvogel, zwijntjes (bruin gekleurd van de modder) voetafdrukken van een leeuw, een dikdik en zebra's die bang waren voor een leeuw. Die had net een baby zebra gevangen. Jammer dat wij dat niet gezien hebben. Het valt ons op dat hier heel veel olifanten lopen, echt niet normaal. Ook nog een schattige nijlgans met baby gansjes gezien. Daarna zat er een hele mooie witbaardgier in de boom. Daarna nog een specht, de mooiste roofvogel van Tanzania gezien (naam weet ik niet meer) en het hoogtepunt was toch wel de 3 welpjes met mama leeuw. Echt super. Ze waren maar een paar weken oud. Mama leeuw zag er een beetje gehavend uit. Haar lip was gescheurd. Verder zag ze er nog picobello uit hoor. Toen we weer terug waren bij de lodge hebben we maar meteen onze tas ingepakt, hoeven we dat niet meer te doen. Lekker gedoucht en gegeten. Roberto, een van de obers wilde mij daar houden. Wat wilde mama daar voor hebben?? Koeien, een luipaard, jachtluipaard of een baby olifant?? Nee, zei mama, ze blijft lekker bij mij.

Weer lekker op tijd terug naar de kamer want morgen gaan we naar Zanzibar!