Budha's, het paleis van de koning en fietsen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nicole Dijk - WaarBenJij.nu Budha's, het paleis van de koning en fietsen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nicole Dijk - WaarBenJij.nu

Budha's, het paleis van de koning en fietsen

Blijf op de hoogte en volg Nicole

14 November 2016 | Thailand, Bangkok

DAG 3 – 14 november Foto’s 65 t/ m 158

Om half 7 gaat de wekker. Even een bakkie koffie op de kamer en toen ontbeten. Om 8uur zijn we vertrokken naar de tempel van de gouden Budha (Wat Traimit). Even naar binnen om een foto te maken en toen weer door naar de tempel van de Emerald budha (Wat Phra Kaew). Als je buiten stond mocht je wel een foto maken van de budha maar binnen mocht je geen foto maken. Heel apart, haha. Dus even een foto gemaakt terwijl ik buiten stond en naar binnen om langs de budha te schuiven en binnen 5 minuten stonden we alweer buiten.

(Je mag hier overigens bij tempels niet op de dremels staan want dat is heiligschennis)

Daarna zijn we naar het Paleis van de koning geweest. Iedereen moest een lange broek aan en je schouders moesten bedekt zijn. We moesten door security poortjes en je tas werd gecheckt. Ook moesten we ons paspoort laten zien. Normaal gesproken is de beveiliging al streng, maar nu helemaal omdat de koning pas geleden is overleden.

Toen nog een stuk lopen en eindelijk waren we er. Eerst nog in een soort van binnenplaats waar we in de brandende zon moesten wachten om echt naar ‘binnen’ te gaan. Heel veel gebouwen met versiersels enz. Daar even rondgelopen en rond 12uur gingen we daar weg.

Na het bezoek aan het paleis gingen we met een boot naar een restaurant. Lekkere pompoen soep gegeten en nog wat pasta en aardappeltjes en fried noodles.

Na de lunch zijn we 3uur gaan fietsen in Bangkok met de fietsen van Cor van Kessel. Van mij hoefde het niet zo en van Mama ook niet maar het was wel ff leuk. We waren rond 5uur terug bij Cor en rond half 6 terug in het hotel.

Ma en ik hebben het avondeten van gisteren en morgen alvast betaalt en de eerstvolgende excursie. Daarna tot half 8 op de kamer geweest en toen uit eten bij Domino’s voor rond de 350 baht ;) Rond 9 uur weer terug, nog even buiten bij de rivier gezeten en toen weer naar de kamer.