Een druk begin - Reisverslag uit Nootdorp, Nederland van Nicole Dijk - WaarBenJij.nu Een druk begin - Reisverslag uit Nootdorp, Nederland van Nicole Dijk - WaarBenJij.nu

Een druk begin

Blijf op de hoogte en volg Nicole

10 Maart 2012 | Nederland, Nootdorp

Zaterdag 10 maart en Zondag 11 maart 2012 dag 1

Als de wekker om 7 uur gaat, blijf ik nog lekker even liggen. 2 bakken koffie naar binnen gegoten en om 8 uur zaten we in de auto. We waren lekker vroeg op Schiphol. Even afscheid van elkaar genomen en toen ging Brian weer weg. Ma was er ongeveer 15 minuten later. Ook met ma nog even bij de Starbucks koffie gedronken en een tosti gegeten. Daarna nog even geshopt en toen was het alweer 11 uur. Tijd om te boarden! We vlogen precies op tijd (12:00) De vlucht was ok. We zaten naast elkaar. Ik bij het raam en ma bij het gangpad. Lekker een lege stoel tussen ons in. Achter ma zat niemand dus zij kon lekker met haar stoel naar achteren. Ik heb hem ook wel naar achteren gedaan, maar niet zo ver. Veel en lekker eten gekregen en 11,5 uur later waren we in Kuala Lumpur. Het is hier nu 6.30. Eer we bij Teuni, onze reisleidster zijn, is het inmiddels 8 uur. Omdat onze kamers nog niet klaar zijn, gaan we eerst verschillende stops maken.

Dag 2
De 1e stop is bij de Batu caves. Hier staat de grootste Budha ter wereld! Om die reden brengen veel mensen hier hun offer. Mensen pijnigen zichzelf dan ook (boetedoening) Om in de grotten te komen, moet je wel eerst even 242 treden omhoog. Een man deed dat op zijn knieen.

Na de grotten zijn we bij het paleis van de sultan geweest. We mochten uiteraard niet naar binnen.

Toen hebben we nog een stop gemaakt bij een moskee. Dat was niet zo interessant. We moesten een gewaad aan en een hoofddoek op en we mochten niet eens naar een zaal waar ze bidden.

Daarna zijn we bij de Patronas Towers geweest! Wat zijn ze groot zeg, 88 verdiepingen en 421 meter hoog. Je hebt 6 verdiepingen met exclusieve winkels. We hebben even lekker bij de Mac gegeten, ik heb slippers gekocht bij/van Billabong en voor de rest hebben we het maar gelaten. Prada en Louis Vouitton past niet zo in ons budget. Weer bij Starbucks een cappu gehaald en toen was het alweer tijd om naar de bus te gaan. Eindelijk naar het hotel!!

Eenmaal op de kamer eerst even een tukje gedaan. Even opgefrist en toen naar het welkomstdiner. Dat is niet in het hotel, maar in een ander restaurant. Het was veel en best wel lekker! Van alles wat, hhmmm. Na het eten was er nog een show met traditionele dans uit verschillende omringende landen. Ook weer leuk om te zien.

Rond half 10 weer terug naar het hotel. We moeten Teuni betalen voor de fooienpot en de excursies. Wat een gedoe met Riet zeg. Ze zat maar te zeuren dat al haar geld nu al op was enz…. Tja, het is nu eenmaal even niet anders. Het is nu even ineens veel geld, maar dan ben je er wel vanaf voor de rest van de vakantie. Ze gaf nog te weinig voor de fooienpot ook. Dus daar heb ik maar even wat van gezegd. Om 11 uur lagen we in coma, hihi

Hotel: SWI Garden hotel & Residences
Nachten: 2