Veel te zien en wat rust - Reisverslag uit Magelang, Indonesië van Nicole Dijk - WaarBenJij.nu Veel te zien en wat rust - Reisverslag uit Magelang, Indonesië van Nicole Dijk - WaarBenJij.nu

Veel te zien en wat rust

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

23 December 2009 | Indonesië, Magelang

Maandag 21 december

Vanmorgen zijn we om 6 uur gewekt. We gaan weer naar een ander hotel, dus tas voor de deur voordat we gaan ontbijten. Vandaag gaan we naar de plaats Magelang. Onderweg maken we meerdere stops. De 1e is bij een potten achtige winkel. Hepie & Hepie (Rob en Carla) moeten natuurlijk weer wat kopen. Daarna zijn we gestopt bij een pottenbakkerij. Hier was niet zo veel te zien, niet zoals bij de dakpannen 'fabriek'. Na de thee zijn we overgestapt op kleinere busjes en moesten we ongeveer 3 kwartier rijden. Op naar het "mysterieuze" Diengplateau. We hebben diverse tempels op diversie heuvels bezichtigt. Daarna zijn we naar een actieve zwavelbron geweest. Ik ging haast over m’n nek van de lucht. Brian kon er wel tegen dus die heeft foto's gemaakt. Daarna nog bij een fosformeer geweest en toen weer terug naar het restaurant waar we ook de thee hadden gedronken. Barst ineens de hemel open tijdens de lunch. (regen) Met plu en al weer naar de bus. Nu gaan we weer naar het hotel. Hier komen we ongeveer om 18.30 aan. Weer thee gedronken en even de kamer bekeken. Die is om de hoek van het restaurant dus dat is makkelijk. Om 8 uur gegeten en daarna hebben we nog muziek gehad. Morgen weer een drukke dag.

Dinsdag 22 december

Om 6 uur weer gewekt. Lekker ontbeten (uitgebreid!!) en om 07.30 weer vertrokken. We hebben een stadstour gemaakt door Samerang. We hebben een Chinese tempel Thay kak Sie bekeken en onderweg nog even thee gedronken. Het is een hele lange dag. Lunch is onderweg. Brian was niet zo lekker dus die heeft maar even niet gegeten. Na het eten hebben we nog even wat geld gewisseld. Ik had nog wat Amerikaanse dollars (van vorig jaar in Tanzania) dus daar ben ik nu ook vanaf. De dollar is hier veel meer waard dan thuis dus dat hebben we goed gedaan.

We zijn nog bij de Erevelden geweest en ik heb daar nog 2 Van Dijk's gevonden. Ook al hebben Brian en ik de oorlog niet meegemaakt, het is heel indrukwekkend om daar te zijn.

We waren om half 7 pas weer terug. Brian ging op bed liggen en om 8 uur ben ik alleen naar het diner gegaan. Na een uurtje was ik weer terug en heb ik nog 2 uur buiten zitten lezen. Morgen is een optionele excursie naar de stad Yogjakarta. Er is daar een tempel, maar die is ingestort. Veel te zien is er dus niet. Omdat Brian en ik ook niets nodig hebben en wel even uit willen rusten, blijven we morgen hier.

Woensdag 23 december

Vandaag hebben we lekker een vrije dag. Brian is rond 5.45 wakker en ik om 6.15. Toch een beetje dat ritme. Even lekker buiten gezeten en om 7.30 gaan ontbijten. Een paar uurtjes lekker bij het zwembad gezeten en om 13.00 gaan lunchen, We hebben ieder 40.000 rp gekregen, omdat wij 'achter bleven'. Een heerlijke hamburger met friet gegeten. 's Middags even een uurtje gelegen en lekker geluierd. We gaan niet terug naar het zwembad want we zijn allebei verbrand. Eten is weer om 20.00. Morgen gaan we weer naar een andere stad.

Stad: Magelang
Hotel: Hotel Puri Asri