Thee - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Nicole Dijk - WaarBenJij.nu Thee - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Nicole Dijk - WaarBenJij.nu

Thee

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

16 December 2009 | Indonesië, Batavia

Dinsdag 15 december

Vandaag weer om half 7 gewekt. Ik ben vannacht nog wakker geworden door een duo oproep van de moskee. Gelukkig nog verder kunnen slapen tot 6 uur. Hendro heeft de planning voor vandaag geruild met de planning van morgen anders zouden we heen en weer blijven rijden. Na het ontbijt vertrekken we naar Pangalan, waar net buiten de stad op de top van de berg de Malabar tea estate ligt. De Nederlandse familie Bossch heeft deze plantage gesticht eind 1800. Ondertussen nog wat mooie foto's gemaakt. We hebben in het oude huis van Bossch thee gedronken en wat gesnoept. Daarna weer door naar ons hotel in Cidiwey weer we rond 2 uur aankomen. We mogen meteen lunchen. Na de lunch de kamer bekeken en de was bij elkaar gezocht. We zijn samen met 'oom' Rob wat kretek sigaretten gaan halen en toen weer terug om wat te relaxen voor het avondeten. Morgen kunnen we 'uitslapen'

Woensdag 16 december

We worden vandaag om half 8 gewekt. Na het ontbijt zijn we naar het kratermeer Kawah Putik geweest. Dit is gelegen op de berg Patuhu. Daarna zijn we nog naar een markt geweest. Toen weer terug naar het hotel om te lunchen. Vanmiddag is een optionele excursie met paard en wagen. Brian en ik willen op zich wel gaan, maar om 15.25 hebben we toch maar besloten om niet te gaan. Het zeikt van de regen en na een half uur kwam de rest alweer terug in plaats van de 1,5 uur dat het zou duren. Brian lag lekker te slapen en ik zat in het restaurant met Jan, Rob, Riet, Sonja en Olga. Om 17.15 ging ik weer terug naar Brian. Weer geprobeerd om te douchen, maar het water was weer koud. Dus we hebben even bij opa en oma gedoucht. Die hadden wel warm water. Morgen weer vroeg op want we moeten op tijd vertrekken in verband met de file.

Hotel: Sindang Reret Hotel
Stad: Cidiway