Beestjes beestjes beestjes - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Nicole Dijk - WaarBenJij.nu Beestjes beestjes beestjes - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Nicole Dijk - WaarBenJij.nu

Beestjes beestjes beestjes

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

18 Oktober 2008 | Tanzania, Dodoma

Zaterdag 18 oktober

Vandaag was ik om 6.20 uit mezelf wakker. De wekker zou om 6.30 gaan dus dat is niet zo erg. Uit bed en de gordijnen open. And again: WAT EEN UITZICHT. Gnoe's, zebra's, giraffes.. Wat een manier om wakker te worden zeg. Om 7 uur ontbeten en om 8 uur weg. Vandaag lekker de tas kunnen laten staan want komende nacht slapen we ook hier. Vandaag gaan we een gamedrive door de Serengeti maken. Man, man, man wat een dieren hebben we gezien. Echt zoooo veeeel. Weet niet meer in welke volgorde maar dit is een greep: zebra, gnoe, buffel, antilope, gazelle, giraf, olifant, leeuw, luipaard, cheeta, aapjes, vos, hyena, secretarisvogel, krokodil, jakhals, impala's, dikdik, hartherten, struisvogel, zwijnen, maribu, adelaar, valk enz enz. Sommige dieren hebben we in grote getalen gezien, maar de leeuw, cheeta en luipaard waren toch wel heel bijzonder. Dat zei onze chauffeur. De cheeta kwam zelfs poseren! Ook hadden we in de ochtend een grote groep trekkende olifanten gezien, ook weer dichtbij. Een andere groep olifanten vond ons minder aardig en een aantal nam een dreigende houding aan. Wat ik ook heel bijzonder vind is dat we bijna alle dieren van heel dichtbij te zien krijgen. Dit had ik echt nooit verwacht. Ik zou al blij zijn geweest als ik IETS gezien zou hebben. Vandaag hebben we ook een luipaard gezien met een prooi. Ook een leeuw en leeuwin met een prooi. En een prooi in een boom zonder de vanger.

We hadden weer lunchboxjes mee. Gisteren hadden we ze zelf samengesteld maar die van vandaag waren veel beter. Denice was vannacht ziek geworden dus die moest al overgeven bij het zien van de lunchboxjes. Ze had ook diarree, echt heel sneu. Gelukkig hebben ma en ik tot nu toe nix.

We waren om 17.30 terug in de lodge. Even lekker ontspannen en om 19.30 weer eten. Vandaag moeten we kiezen uit 4 dingen van de kaart. Gisteren was er een heerlijk buffet, maar vandaag dus niet. Dan maar een kippie met rijst. Was minder als gisteren maar nog steeds niet verkeerd. Om half 9 weer naar boven want er is maar van 6 tot 9 warm water ('s ochtends en 's avonds) Op tijd weer naar bed om een boekje te lezen en te slapen.